Jdi na obsah Jdi na menu
 


Povinné informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím

Název školy

Základní škola Prusinovice, okres Kroměříž

 

zřízena dnem 1. 1. 2003 na základě usnesení Obecního zastupitelstva v Prusinovicích  ze dne 11. 10. 2002

Zřizovatel

Obec Prusinovice

Adresa zřizovatele

Zámčisko 350, 768 42  Prusinovice

Datum zápisu do školského rejstříku

7. 2. 1996, aktualizováno k 1. 1. 2003

Identifikátor právnické osoby

600 118 380

IČO

709 884 21

Ředitelka školy

Mgr. Ivona Kratochvílová

Jmenování do funkce

1. 11. 2017

 

Pravomoci ředitelky školy

 

Zodpovídá za plnění ustanovení § 164 a § 165 Školského zákona

Osoba, určená k poskytování informací, pověřená přijímáním a vyřizováním stížností, podnětů a oznámení

Ředitelka školy

Zástupce ředitelky školy

Mgr. Petra Zicháčková

Adresa školy

Hlavní 77, 768 42 Prusinovice

Kontakty

Email:

Telefonní kontakty:

Základní škola

Školní družina

 

reditelka@zsprus.cz

 

702 021 879

601 595 104

www stránky školy

www.zspusinovice.estranky.cz

Datová schránka

3earait

Kapacita základní školy

110

Kapacita školní družiny

55

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vymezení pravomocí a působnosti ředitele je dáno zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním,

základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů.

Ředitelka školy rozhoduje o:

- zamítnutí žádosti o povolení individuálního vzdělávacího plánu podle § 18 a zamítnutí žádosti o přeřazení žáka do vyššího ročníku podle § 17 odst. 3,

- zamítnutí žádosti o odklad povinné školní docházky podle § 37,

- přijetí k základnímu vzdělávání podle § 46, přestupu žáka podle § 49 odst. 1, převedení žáka do jiného vzdělávacího programu podle § 49 odst. 2

- povolení a zrušení povolení individuálního vzdělávání žáka podle § 41.

 

Na základě zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, provádí vyřizování žádostí o poskytnutí informací a vyřizování stížností, oznámení a podnětů ředitelka školy, v případě její nepřítomnosti zástupkyně ředitelky Mgr. Petra Zicháčková. Žádosti o poskytnutí informací a stížností, podnětů a oznámení přijímá a eviduje ředitelka školy.

Proti rozhodnutí ředitelky školy je možno podat odvolání. Odvolání se podává u ředitelky školy do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí, nestanoví-li zvláštní právní předpis jinak. O odvolání rozhoduje Krajský úřad Zlínského kraje.

Každý občan má právo usilovat prostřednictvím stížností, oznámení a podnětů o odstranění zjištěných nedostatků ve škole při procesu výchovy a vzdělávání.

-       Stížnost je takové podání, které se týká zájmu stěžovatele.

-       Oznámení je takové podání, kterým má být odstraněn jednotlivý nedostatek.

-       Podnět je takové podání, kterým je sledován širší společenský zájem.

 

 

 

  1. STÍŽNOSTI, OZNÁMENÍ

 

  1. Přijímání stížností a oznámení

Ředitelka školy je povinna přijímat a zařizovat správné a včasné vyřízení stížností a oznámení. Forma stížnosti může být ústní, písemná, elektronická ve smyslu zákona č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu, ve znění pozdějších předpisů nebo s využitím datové schránky ve smyslu zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů. V případě ústní stížnosti, kterou nelze vyřídit ihned, sepíše ředitelka školy nebo pověřený pracovník zápis, který předloží stěžovateli k podpisu. Jedná-li se o stížnost zvláště závažnou, musí ředitelka školy neprodleně informovat Krajský úřad Zlínského kraje, který pak stanoví způsob vyřízení stížnosti.

 

  1. Vyřizování stížností a oznámení

Všechny stížnosti budou odpovědně prozkoumány a vyřízeny nebo bude zařízeno jejich vyřízení.

Proti stěžovatelům (v případě zákonných zástupců ani proti žákům) nesmí být činěny žádné nepřípustné kroky proto, že podali stížnost. Ředitelka školy je povinna sledovat, jak jsou opatření uložená ke zjednání nápravy plněna a popř. vyvozovat další důsledky.

Požádá-li stěžovatel, aby jeho jméno nebylo uváděno, nebo jestliže je to v zájmu správného vyřízení stížnosti, postoupí se k prošetření jen opis stížnosti bez uvedení jména stěžovatele.          

O vyřízení stížnosti musí být stěžovateli podána zpráva ve stanovených lhůtách, a to i v případě, bylo-li zjištěno, že stížnost není oprávněná.

Lhůty pro vyřizování stížností:

-       10 dnů – u jednodušších stížností,

-       30 dnů – u ostatních stížností mimo výjimek,

-       lhůtu 30 dnů lze prodloužit zcela výjimečně ve zvlášť složitých případech

Proti způsobu vyřízení stížností není možné podat odvolání, ale může se podat nová stížnost, která musí obsahovat další upřesňující skutečnosti, jinak není potřebné novou stížnost prošetřovat.

 

 

 

  1. POSKYTOVÁNÍ INFORMACÍ

 

  1. Přijímání žádosti o poskytnutí informace (§ 13 zákona č. 106/1999 Sb., Zákona o svobodném přístupu k informacím)

Žádost o poskytnutí informace se podává ústně, písemně, elektronicky ve smyslu zákona č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu, ve znění pozdějších předpisů nebo pomocí datové schránky ve smyslu zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů. Písemná žádost je podána dnem, kdy ji obdržel zaměstnanec školy pověřený přijímáním žádostí. Z podání musí být zřejmé, kdo jej činí a komu je žádost určena.

 

  1. Vyřizování žádostí o poskytnutí informace (§ 14 zákona č. 106/1999 Sb., Zákona o svobodném přístupu k informacím)

Ředitel školy posoudí obsah žádosti:

  • Pokud brání nedostatek údajů o žadateli podle §14 odst. 2 postupu vyřízení žádosti o informaci podle tohoto zákona, zejména podle § 14a nebo § 15, vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby žádost doplnil; nevyhoví-li žadatel této výzvě do 30 dnů ode dne jejího doručení, žádost se odloží.
  • V případě, že je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil; neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodne o odmítnutí žádosti.
  • V případě, že požadované informace se nevztahují k působnosti školy, žádost se odloží a tato skutečnost je žadateli sdělena do 7 dnů ode dne doručení žádosti žadateli.
  • Nerozhodne-li podle § 15, poskytne požadovanou informaci ve lhůtě nejpozději do 15 dnů od přijetí žádosti nebo od jejího doplnění, a to písemně, nahlédnutím do spisu, včetně možnosti pořídit kopii.

 

Lhůta pro poskytnutí informace je 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo ode dne jejího doplnění. Lhůta může být prodloužena ze závažných důvodů dle § 14 odst. 7, nejvýše do 10 dnů.

Žadatel musí být o prodloužení lhůty i o jeho důvodech vždy prokazatelně informován, a to včas před uplynutím lhůty pro poskytnutí informace.

Pokud ředitel školy žádosti o poskytnutí informace nevyhoví, vydá o tom ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí. Proti rozhodnutí ředitele školy o odmítnutí žádosti lze podat odvolání dle § 16 zákona č. 106/1999 Sb. Odvolání se podává u ředitele školy do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí. O odvolání rozhodne Krajský úřad Zlínského kraje do 15 dnů od předložení odvolání ředitelem školy. Proti rozhodnutí o odvolání se nelze odvolat.