Povinné informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
Název školy |
Základní škola Prusinovice, okres Kroměříž |
|
zřízena dnem 1. 1. 2003 na základě usnesení Obecního zastupitelstva v Prusinovicích ze dne 11. 10. 2002 |
Zřizovatel |
Obec Prusinovice |
Adresa zřizovatele |
Zámčisko 350, 768 42 Prusinovice |
Datum zápisu do školského rejstříku |
7. 2. 1996, aktualizováno k 1. 1. 2003 |
Identifikátor právnické osoby |
600 118 380 |
IČO |
709 884 21 |
Ředitelka školy |
Mgr. Ivona Kratochvílová |
Jmenování do funkce |
1. 11. 2017 |
Pravomoci ředitelky školy
|
Zodpovídá za plnění ustanovení § 164 a § 165 Školského zákona |
Osoba, určená k poskytování informací, pověřená přijímáním a vyřizováním stížností, podnětů a oznámení |
Ředitelka školy |
Zástupce ředitelky školy |
Mgr. Petra Zicháčková |
Adresa školy |
Hlavní 77, 768 42 Prusinovice |
Kontakty Email: Telefonní kontakty: Základní škola Školní družina |
reditelka@zsprus.cz
702 021 879 601 595 104 |
www stránky školy |
www.zspusinovice.estranky.cz |
Datová schránka |
3earait |
Kapacita základní školy |
110 |
Kapacita školní družiny |
55 |
Vymezení pravomocí a působnosti ředitele je dáno zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním,
základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů.
Ředitelka školy rozhoduje o:
- zamítnutí žádosti o povolení individuálního vzdělávacího plánu podle § 18 a zamítnutí žádosti o přeřazení žáka do vyššího ročníku podle § 17 odst. 3,
- zamítnutí žádosti o odklad povinné školní docházky podle § 37,
- přijetí k základnímu vzdělávání podle § 46, přestupu žáka podle § 49 odst. 1, převedení žáka do jiného vzdělávacího programu podle § 49 odst. 2
- povolení a zrušení povolení individuálního vzdělávání žáka podle § 41.
Na základě zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, provádí vyřizování žádostí o poskytnutí informací a vyřizování stížností, oznámení a podnětů ředitelka školy, v případě její nepřítomnosti zástupkyně ředitelky Mgr. Petra Zicháčková. Žádosti o poskytnutí informací a stížností, podnětů a oznámení přijímá a eviduje ředitelka školy.
Proti rozhodnutí ředitelky školy je možno podat odvolání. Odvolání se podává u ředitelky školy do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí, nestanoví-li zvláštní právní předpis jinak. O odvolání rozhoduje Krajský úřad Zlínského kraje.
Každý občan má právo usilovat prostřednictvím stížností, oznámení a podnětů o odstranění zjištěných nedostatků ve škole při procesu výchovy a vzdělávání.
- Stížnost je takové podání, které se týká zájmu stěžovatele.
- Oznámení je takové podání, kterým má být odstraněn jednotlivý nedostatek.
- Podnět je takové podání, kterým je sledován širší společenský zájem.
- STÍŽNOSTI, OZNÁMENÍ
- Přijímání stížností a oznámení
Ředitelka školy je povinna přijímat a zařizovat správné a včasné vyřízení stížností a oznámení. Forma stížnosti může být ústní, písemná, elektronická ve smyslu zákona č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu, ve znění pozdějších předpisů nebo s využitím datové schránky ve smyslu zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů. V případě ústní stížnosti, kterou nelze vyřídit ihned, sepíše ředitelka školy nebo pověřený pracovník zápis, který předloží stěžovateli k podpisu. Jedná-li se o stížnost zvláště závažnou, musí ředitelka školy neprodleně informovat Krajský úřad Zlínského kraje, který pak stanoví způsob vyřízení stížnosti.
- Vyřizování stížností a oznámení
Všechny stížnosti budou odpovědně prozkoumány a vyřízeny nebo bude zařízeno jejich vyřízení.
Proti stěžovatelům (v případě zákonných zástupců ani proti žákům) nesmí být činěny žádné nepřípustné kroky proto, že podali stížnost. Ředitelka školy je povinna sledovat, jak jsou opatření uložená ke zjednání nápravy plněna a popř. vyvozovat další důsledky.
Požádá-li stěžovatel, aby jeho jméno nebylo uváděno, nebo jestliže je to v zájmu správného vyřízení stížnosti, postoupí se k prošetření jen opis stížnosti bez uvedení jména stěžovatele.
O vyřízení stížnosti musí být stěžovateli podána zpráva ve stanovených lhůtách, a to i v případě, bylo-li zjištěno, že stížnost není oprávněná.
Lhůty pro vyřizování stížností:
- 10 dnů – u jednodušších stížností,
- 30 dnů – u ostatních stížností mimo výjimek,
- lhůtu 30 dnů lze prodloužit zcela výjimečně ve zvlášť složitých případech
Proti způsobu vyřízení stížností není možné podat odvolání, ale může se podat nová stížnost, která musí obsahovat další upřesňující skutečnosti, jinak není potřebné novou stížnost prošetřovat.
- POSKYTOVÁNÍ INFORMACÍ
- Přijímání žádosti o poskytnutí informace (§ 13 zákona č. 106/1999 Sb., Zákona o svobodném přístupu k informacím)
Žádost o poskytnutí informace se podává ústně, písemně, elektronicky ve smyslu zákona č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu, ve znění pozdějších předpisů nebo pomocí datové schránky ve smyslu zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů. Písemná žádost je podána dnem, kdy ji obdržel zaměstnanec školy pověřený přijímáním žádostí. Z podání musí být zřejmé, kdo jej činí a komu je žádost určena.
- Vyřizování žádostí o poskytnutí informace (§ 14 zákona č. 106/1999 Sb., Zákona o svobodném přístupu k informacím)
Ředitel školy posoudí obsah žádosti:
- Pokud brání nedostatek údajů o žadateli podle §14 odst. 2 postupu vyřízení žádosti o informaci podle tohoto zákona, zejména podle § 14a nebo § 15, vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby žádost doplnil; nevyhoví-li žadatel této výzvě do 30 dnů ode dne jejího doručení, žádost se odloží.
- V případě, že je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil; neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodne o odmítnutí žádosti.
- V případě, že požadované informace se nevztahují k působnosti školy, žádost se odloží a tato skutečnost je žadateli sdělena do 7 dnů ode dne doručení žádosti žadateli.
- Nerozhodne-li podle § 15, poskytne požadovanou informaci ve lhůtě nejpozději do 15 dnů od přijetí žádosti nebo od jejího doplnění, a to písemně, nahlédnutím do spisu, včetně možnosti pořídit kopii.
Lhůta pro poskytnutí informace je 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo ode dne jejího doplnění. Lhůta může být prodloužena ze závažných důvodů dle § 14 odst. 7, nejvýše do 10 dnů.
Žadatel musí být o prodloužení lhůty i o jeho důvodech vždy prokazatelně informován, a to včas před uplynutím lhůty pro poskytnutí informace.
Pokud ředitel školy žádosti o poskytnutí informace nevyhoví, vydá o tom ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí. Proti rozhodnutí ředitele školy o odmítnutí žádosti lze podat odvolání dle § 16 zákona č. 106/1999 Sb. Odvolání se podává u ředitele školy do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí. O odvolání rozhodne Krajský úřad Zlínského kraje do 15 dnů od předložení odvolání ředitelem školy. Proti rozhodnutí o odvolání se nelze odvolat.